Hargailah orang yg miliki.
Tuesday 15 November 2011 • 19:34 • 0 comments

Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya pada gurunya.
Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.
PELAJAR: "cikgu, macam mane kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai
orang yang paing kita sayang? macam mane juga kasih sayang itu nak berkekalan?"
CIKGU:"ok kamu ikut ape yang saya suruh, kamu pergi ke padang. kamu berjalan di atas
rumput sambil memandang rumput di depan kamu. pilih yang PALING cantik tanpa menoleh
ke belakang lagi walau sekali. dah petik rumput yang PALING cantik, bawa ke kelas"
Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya.
Cikgu bertanya, kenape tiada rumput di pilih ?
PELAJAR: tadi masa saya berjalan, saya carilah rumput yang paling cantik. memang ade banyak yang
cantik tapi cikgu kate petik yang paling cantik, maka saya terus berjalan ke depan
sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh kebelakang lagi. tapi sampai di penghujung
padang, saya tk jumpa pun yang paling cantik. mungkin ade diantara yang dibelakang saya tadi
rumput yang paling cantik tpi dah cikgu cakap tk boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik"
CIKGU: "Ya itulah jawapannya, maknanya apabila kite telah berjumpa
dengan seseorg yg kita sayang, janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu.
Kita patut hargai orang yang berada didepan kita sebaik baiknya. Jangan kita menoleh ke belakang
lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. dan ingatlah orang yang paling
kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik. walaupun nak ikutkan banyak lagi
yang cantik dan baik seperti rumput tadi....


Older PostNewer Post

Diary Profile Affies Stuff


The Owner Of This Blog

Photobucket
Assalamualaikum And Welcome To//Syada Azhar Blog . Copycat And Haters Are Not Allowed To Be Here . Behave yourself . And Thanks Following This Blog , I Love You .

Music :*



Credit

Template by : Blog Skins
Helped by : AnaAzhar SyadaaOmey
Edited by : SyadaA Azhar .